LEEFSTRATEN

Straten heraanleggen met échte inspraak

STRATEN MAKEN: ANDERS EN BETER
De (her)aanleg van straten, pleinen, fiets- of voetpaden moet gebeuren na breed georganiseerde, échte inspraak, na grondig technisch overleg (nutsleidingen, verkeersorganisatie, politie, boomexperten,…) en het maken van weloverwogen keuzes.
Gedaan met het vernieuwen van het wegdek zonder de oude riolering aan te pakken (Leliestraat), gedaan
met het (her)aanleggen van riolering zonder de bovenbouw te herzien (Coveliersstraat).
Want een straat leg je aan voor 50 à 60 jaar, niet voor 20 à 30 jaar.
Dàt is verstandig en duurzaam beheer van openbare werken.

OVER FIETSSTRATEN EN LEEFWIJKEN: ONZE IDEEËN EN ENGAGEMENTEN
We betrekken iedereen erbij (bewoners, politie en brandweer, scholen, … ) wanneer een voetpad, fietspad of hele straat wordt heraangelegd.
Via participatie wijk per wijk zoeken we uit hoe we van onze woonstraten echte leefstraten kunnen maken, waar het autoverkeer niet langer de allesbepalende factor is. Wijken zoals de Bloemenwijk en de Vredewijk wachten al te lang op een grondige facelift die het sluipverkeer aanpakt.
‘Zone 30’ is meer dan een verkeersbord: school- en fietsstraten worden het ‘nieuwe normaal’.
We evalueren, in grondig overleg met de buurt, de invalswegen die buiten de nieuwe zone 30 vallen, zoals
de Jan-Frans Gellyncklaan of een gedeelte van de Boechoutsesteenweg. De prioriteit is hier de handhaving van de huidige snelheid. Dat kan via de weginrichting. Hetzelfde doen we met alle ‘toegangspoorten’ van Hove.

 

 

←  Hove ACTIEF               KANDIDATEN 2018  →